Sinaia, recunoscută ca fiind una dintre cele mai importante destinații turistice din România, se confruntă în acest an cu 𝐜𝐫𝐢𝐭𝐢𝐜𝐢 𝐬̦𝐢 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐛𝐚̆𝐫𝐢 legate de decizia de a nu participa la 𝐓𝐚̂𝐫𝐠𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐓𝐮𝐫𝐢𝐬𝐦 𝐚𝐥 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐞𝐢, 𝐞𝐝𝐢𝐭̦𝐢𝐚 𝟐𝟎𝟐𝟒, care are loc la București, în aceste zile (15-18.02). Această absență a ridicat semne de întrebare în rândul comunității locale și al turiștilor, în contextul în care 𝐏𝐫𝐢𝐦𝐚̆𝐫𝐢𝐚 𝐒𝐢𝐧𝐚𝐢𝐚 𝐢̂𝐧𝐜𝐚𝐬𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐚𝐧𝐮𝐚𝐥 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟐,𝟓 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐢, reprezentând 2% din valoarea înnoptărilor.
În stilul său consacrat, 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐚𝐫𝐮𝐥 𝐎𝐩𝐫𝐞𝐚 𝐚 𝐥𝐮𝐚𝐭 𝐝𝐞𝐜𝐢𝐳𝐢𝐚, 𝐝𝐞 𝐮𝐧𝐮𝐥 𝐬𝐢𝐧𝐠𝐮𝐫, de a priva orașul nostru de o promovare turistică binemeritată și, mai ales, necesară. A dat uitării dorințele antreprenorilor din turism de a promova și dezvolta turismul, care, așa cum știe o lume întreagă, este cea mai importantă activitate economică a orașului nostru. Oare primarul Oprea nu știe acest lucru? Mă îndoiesc, și de aceea, concluzia care se impune este că acesta 𝐬𝐚𝐛𝐨𝐭𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐭𝐮𝐫𝐢𝐬𝐦𝐮𝐥 𝐬𝐢𝐧𝐚̆𝐢𝐚𝐧, 𝐩𝐞 𝐚𝐧𝐭𝐫𝐞𝐩𝐫𝐞𝐧𝐨𝐫𝐢𝐢 𝐬̦𝐢 𝐩𝐞 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐭𝐨𝐫𝐢𝐢 𝐬𝐚̆𝐢, în loc să-i sprijine!
Participarea la târgurile de turism este esențială pentru promovarea Sinăii ca destinație turistică și atragerea unui număr mai mare de vizitatori. Prin intermediul acestor evenimente, stațiunea poate să-și prezinte oferta turistică, facilitățile și atracțiile locale, atrăgând astfel atenția potențialilor turiști și investitori. Banii încasați de Primăria Sinaia din turism 𝐚𝐫 𝐭𝐫𝐞𝐛𝐮𝐢 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐢𝐞 𝐢𝐧𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐭̦𝐢 𝐢̂𝐧 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐨𝐯𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐝𝐞𝐳𝐯𝐨𝐥𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐮𝐧𝐢𝐢, în beneficiul comunității locale și al industriei turistice.
Îi cer primarului Oprea să răspundă la aceste întrebări și, în plus, 𝐬𝐚̆ 𝐧𝐞 𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐜𝐞 𝐬-𝐚𝐮 𝐜𝐡𝐞𝐥𝐭𝐮𝐢𝐭 𝐛𝐚𝐧𝐢𝐢 𝐫𝐞𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚̂𝐧𝐝 𝐭𝐚𝐱𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐨𝐯𝐚𝐫𝐞 𝐭𝐮𝐫𝐢𝐬𝐭𝐢𝐜𝐚̆, plătiți de turiști și strânși de antreprenori! Aș fi surprins să o facă, deoarece îi cunoaștem stilul discreționar în a răspunde la întrebările cetățenilor!
Florin Gioga,
candidat independent la funcția de primar.